Saturday, July 10, 2010

Jag har dille på Fläder!


Så här fiint blev det efter promenaden på Djurgården. Pappkasse, sax och tre timmar promenad, härlig sol och semester. Jag kallar saftflaskorna för Djurgårdsfläder... :-) Det doftar ljuvligt!

Dagen är i sakta mak och jag tänkte först gå till Waldermarsudde, jag har aldrig lyckats komma dit. Bara sett udden från vattnet. Jag följde stigen via telefonens karta men kom till en annan udde som jag satte mig och solade på en stund. Sedan började jag klippa blom-klasar, lite här och var ut mot Tiehlinska palatset tillbaka mot Sjöfartsmuseet... Nu är det bara att göra och hölla över socker lösningen på skiva citronerna och lägga i blomklasarna. Det ska dra i fyra dagar. Efter att gett bort saft till Helle och Yvonne så blev det två 75 c flaskor med buskarnas-guld. Fasen va gott de ee! Känner lycka och glädje i varje fiber i kroppen, detta är Jag.

No comments:

Post a Comment