Saturday, July 24, 2010

brev till en vän...

Åhh Hjärtat! Vilken fin bild på dig, Vacker du är!
Joo, jag skickade dig ett "jag saknar dig email"... För vad det är värt...? Jag tänker lika mycket på dig tillbaka. Har tänk mycket på varför du är viktig och kommit fram till att allt inte varit på paus medan jag varit borta... jag försöker hitta tillbaka för trots att jag alltid känt mig svensk så har jag ju bott i borta i 16 år och det har satt tydliga spår. Inte djupa otäcka sådana utan det märks att jag är färgad av åren i USA. Bra eller dåligt tänkte jag inte gå in på nu men det är helt klart så att jag försöker hitta tillbaka. Egentligen kom jag på när jag pratade med min syster Yvonne, att jag egentligen letar efter att Hitta mig i alltet. Ända sedan skolan och innan maken kom in i bilden.
Vi har det så himla fint i Sthlm. Jag önskar för din skull att om du kunna komma tillbaka hem. Jag både går långa promenader och springer på gatorna. Det känns otroligt att det är möjligt för oss att återvända.
Jag om någon förstår vad du menar med stressig ekonomi. Detaljer som inte faller på plats. jag har lärt mig att ha mycket is i magen, hoppas in i det sista att det ska lösa sig att paniken inte sätter in. Att man inte hittat en hållbar lösning. Vi hyr en annan större lgh nu på Östermalm, men tror att vi kan få ett förstahandskontrakt i Stadshagen, med lite tur.

Har själv njutit av två veckor obetald semester. Helt underbart, bara jag. Alla andra jobbade. Jag plockade fläder och gjorde saft, bakade bullar, njöt, läste, solade, promenerade, lagade goda middagar och njöt vi alla strandhugg möjligt i Stockholm. Hemester helt enkelt i högsta kvalitet.

Huset är fortfarande inte sålt i USA, vi fick vatten skada på övervåningen precis när hela renoveringen var klart. Det fördröjde försäljningen med 6 veckor och vi tappade den sista månaden av själva Obama-krediten. Tid och pengar vi inte har. Jag vill bara bli av med allt därborta nu.

Jag förstår att du har det jobbigt men jag hoppas innerligt att du har en stund nästa gång. Att vi kan ses helt förutsättningslöst, om och när du är i Stockholm. Jag ska väl så småningom ner mot Karlskrona, på jobb, trakten och hoppas att det är ok att jag hör av mig till dig i sådana fall?

Jämtlandet är så himla nära min svägerska. Jag önskar jag visste du hade jga fasen kommit förbi.

Min lycka ni är att jag har hittat tillbaka till "springet" igen. Vet inte om du vet att jag sprungit en hel massa maraton men fick spring skada 2004. Äldsta sonen och jag började i maj och har bestämt att vi ska springa halv maran 11 september. Idag fick vi in 10 km - över Vasastan, Norrmälarstrand, Slottet, Karlaplan och hem. Åhh vad mitt Stockholm e' skönt...

Det var skönt att höra av dig. Sköt m dig vännen, jag ringer gärna om det är ok..? Kan inte fatta att du har ett barn-barn - Vad härligt!

/Nettis

No comments:

Post a Comment