Sunday, July 18, 2010

10 km efter 63 dagar - inte illa..!


Idag sprang Björn och jag 10km runt Stockholm. en trevlig runda som vi i princip sprang hela tiden, det är lite klurigt vid vissa trafik ljus men annars gick det rätt bra fart. Jag har lite svårt att tänka hur fort det gick idag. I mitt tidigare springlivet är ju 10 km samma som 6 (US) miles och då sprang vi på typ 10-minute-mile. Så och om Björn och jag sprang halv-maran idag så kan man skulle vi få ihop det på lite över 2 timmar som är målet. Björn har bra schvung i steget och det känns lite taskigt att jag inte springer så himla snabbt. Fast å andra sidan så skulle han inte springa all idag om det inte var att vi antog Gunnars utmaning.. :-)
Hoppas att detta blir starten till hans långdistanskarriär!

No comments:

Post a Comment