Thursday, July 9, 2009

ryggkorvar och fett veck - vecka 8

Jag fortsätter lite kort på temat: om "rygg korvarna", har lite svårt att släppa dem. Jag ser dem varje dag och tycker inte om dem. Trots mina nu åtta veckor med Viktväktarna så måste jag kämpa och gå ner. I tisdags dracks det både vin och en drink innan maten med Karen och det hjälpte inte till. Så igår och idag blev det kålsoppan... ja den är inte så tokig men jag använde inte fettsnål buljong.. visste inte ens att det fanns. Trodde att buljong var baserat på avkok på tex köttben... fett och andra partiklar liksom...

Aaanyway idag hoppas jag att det funkar. Har bestämt att det ska inte ätas alla 18 poäng per dag. Jag vet precis vad jag kan äta och nu ska kilona av. Man kan ju också tro att jag väger 40 kg för mycket eller så kan man ju verklige tro att jag är anorektier.. visst..? Men så är inte fallet. Jag äter ju hälsosamt och älskar frukt och grönsaker och gillar verkligen att laga god mat som alla vid bordet njuter av.
Nu har jag fått lära om och vet vad jag kan och inte kan äta. Vad jag lärt mig är att skippa vitt mjöl, så liiite socker som möjligt, bara fullkorns pasta och mycket motion. Tänk om det är så att jag i alla år varit allergisk mot vetemjöl eller är det hur de "enrich" alla produkter här i USA. Efter alla år med hård marathon träning blev jag bortskämd att äta mycket carbs och att jag kunde dricka öl, bread in a bottle, utan att det märktes...
Jag rapporterar hur det går med soppa, grillad kyckling och råkosten... under veckorna. Målet är 120 pounds, 58,5 kg. Jag måste ner dit för att se hur det (ryggen och jag) kan se ut. Det har jag glömt.
Alla fyra tränar (religiöst) tre gånger i veckan Gym:et och går minst tre dagar i veckan en rask promenad på 1 timme och en kvart i vackra North Ridge kring golfbanan. Kålsoppa och Träning borde ge goot resultat.
Nu ska jag marniera kycklingen till kvällens intag och innan vi drar till Gym:et.

Det blir en Cajun blandning... receptet finns här

No comments:

Post a Comment