Thursday, July 30, 2009

Brev till pappa

Hejsan Pappa,

Mysigt att ni hade det bra i Sverige. Det är ju tur att ni bor på varmare breddgrader så att man inte verkligen behöver värmen. Fick ni denna gång tända brasan och mysa så? Kunde ni plocka hallon..? Blåbären kommer väl snart.. i august/september?

Guu vad jag längtar till svenska skogen. Vi hoppas fortfarande på att vi kan resa till Sverige innan Björn fyller år. Vilken lycka att får princess-tårta på födelsedagen!

Jag kommer nästan precis in från att ha klippt gräsmattan. Jo, det är mitt på dagen och det var skit hett. Brular sätta på bikinin och förena nytta med nöje. Vi har ju augusti runt hörnet och då blir det muggigt och hett på dagarna. Kvällarna har varit ur-sköna, fast "knottiga" men man känner sig lite urlakad efter en dag i bilen och visa hus eller så det är ofta att jag bara tar en promenad efter middagen.
Jag har börjar med Viktväktarna, klippa gräsmattan ger "2 poäng" och nu har gått ner nästan precis 10 punds, typ 4,5 kg, nu. Jag slutade ju rätt tvärt med att hård-träna efter spring skadan 2004 och sedan har "fettet" smugit sig på. Jo, jag har tränat sporadisk, lite oengagerat och kanske en eller två gånger i veckan, lyft lite skrot hellre än bra. "Springet" inom mig tog slut efter skadan och jag gillar verkligen att röra på mig och gå promenader. Varje sommar har jag lyckats få ner vikten med att man är ute och går mycket mer. Semester utan bil är ju helt klart ett plus! Men så nu i våras, efter slarvig kost, tröst-fikor och annat, fick jag inte igen min favorit blus utan säkerhetsnålar, det putade fan-i-mej överallt, och då fick jag delvis nog men kanske ännu mer Panik. Vi har ju inte kunnat eller gjort speciellt mycket shopping på ett år så om jag nu väl (i framtiden) kunde unna mig något nytt till garderoben så var det ju definitivt inte för att köpa kläder till en tjockare Nettis.
Mia en svensk kompis här, som gått ner 25 pounds med Viktväktarnas hjälp, blev min inspiration och nu kom jag i blusen igen... puh! Nu tränas det 'religiöst' 3 gånger i veckan med hård styrketräning och de andra dagarna går jag minst en timmes promenad. Alla i familjen blir med dragna med mer eller mindre entusiasm. Joar gillar att träna men Toby och Björn är ju inte super inspirerade, trots allt följer de med nästan varje gång utan knot. Du ska se vad bred axlade de börjar bli... barnen iallafall. Kolla in foto som ligger med i mailet.
Ja så som du kankse förstår det faller sig naturligt att klippa gräsmattan och andra aktiviteter utöver hård träning ger alla "poäng" som kan användas eller bara snabbar på viktminskning. Jag sätter på mig bikinin och får en timmes sol på mig. man måste ju förena nytta med nöje. Det här är ju inte att banta egentligen utan att fatta vad man stoppar in och var man får ut av det, mer eller mindre. Skit in skit ut! Som jag äter nu är det meningen att jag ska fortsätta med i framtiden för att hålla vikten som jag vill ha, typ 55-57 kg, 120 punds, är där jag vill ligga. När jag hade "blus-problemet" vägde jag in mig på 139.8, typ 64 kg!! Holy-moly!

Hur går det själv med projekt, promenader och andra resor? Kommer ni tillbaka till Sverige i slutet av sommaren?

Du pappa - Vi kanske ska bestämma en dag och tid som passar att prata så jag delvis vet att du är hemma men också så du vet att du ska svara.

Kram så länge, Nettis

No comments:

Post a Comment