Saturday, October 17, 2009

Svar till Kerstin's email

Hej Kära Kerstin,

Vad trevligt det låter. Mia nämnde i hennes senaste email att det var lunch-konsert på gång. Ny blir jag ju lite avis att hon träffade/handskakade med självaste Mr Llewellen.

Jo jag ljuger ju lite om jag inte säger att jag saknar Er Alla med men jag saknar inte Raleigh... ännu :-)
Vi var ju välförberedda och inställda på att det skulle vara kallt och rent ut sagt skitväder här så vi har mycket höstigare kläder med oss som fleece tröjor, tjockare jackor, mössor, vantar, långkalsonger mm. Idag köpte jag gamla hederliga raggsockor. Det är lite kallt på golvet.

Vi bor jätte mysigt, i en (vinterbonad) sommarstuga hon min ena svägerska Helene och hennes man Ove, mitt i skogen mellan Norrtälje/Brotty och Åkersberga. Så varje dag motionerar jag minst tre av deras hundar. En härlig promenad över ängarna, gamla grus vägar och stigar. Mellan vackra röda trästugor och hagar. Plask-plask för det regnar lite varje dag här och det är ju höst. Vet inte om jag skrev det innan med det är en massa löv kvar på träden. Fantastiska gul och ljusgröna färger. Ja det finns en viss rodnad på löven med men inte lika spektakulärt som i Raleigh, förståss.

Idag åkte familjen till Vaxholm för att träffa och fika med min syster, Yvonne, och hennes familj. Hon är gift med Joszy och har två vuxna söner Daniel, 26 och Joel, 22. De skulle avmasta och dra upp deras yngsta sons segelbåt. Vi har inte träffat hennes söner på 6 år.
Björn var nog gladast av alla att träffa deras barn då han kom ihåg Daniel, som stor och ståtlig i militärkläder, och upptäckte att han var lika lång som honom. Joar med för den delen var längre än Joel. Åhh vilka mysiga söner hon och Joah har. Lika trevliga som Björn och Joar. Undrar om den goda uppfostran ligger i blodet... :-)

No comments:

Post a Comment