Sunday, October 18, 2009

Shibor, Dagen och Skogen


Kennel Honto-No, som Helle och jag startade i slutet av 80-talet, är en av Sveriges och jag tror världens mes framgångsrika Shiba kennlar. Helle har för tillfället tre bedårande tikar, nu snart sju veckor. Svårt att inte bara sitta och glo hela tiden på dem. När de bara absolut somnar i leken är det ju så man smälter och vill inte flytta på sig. Man lever väl aldrig så i nuet som med valpar kring en.

Tog Härliga skogspromenader i två omgångar idag med sammanlagt all fem hundarna. Solen värmde skönt på ryggen när jag väl kom ur skogen. Solen står himla lågt ute. Det var rätt blött ute men inte fruset idag, som det var igår. Hade alldeles lagom med ytterkläder på. Det är nog dags att köpa impregneringsspray till bootsen, undrar om de håller vätan från fötterna mycket längre till annars. Jag tog med bootes:en som jag haft i stallet... gillar dem verkligen. De är funktionella, snygg western-style och håller vätan från foten, än så länge.

Vi sov tok-länge igen.. eller låg snarare i någon sorts dvala, jet-laggen ligger över en slöja över oss fortfarande... kommer inte upp. VIlka goa frukostar vi har. Hur mycket Messmör man vill på rågsikts-kaka, tunnbröd (tult), höns-kaka (Hönö) Skogaholmslimpa, underbar salami, bayonneskinka, och ägg/ majonäs - Mums. jag gillar inte kaviar eller leverpastej men resten av familjen fullständigt frossar i sig av det med.

Ungarna åkte till "Galoppen" (Täby Galopp) med Ove. De spelade lite på några lopp och Björn vann 80kr och gick 20kr plus till slut. Ove sa att Joar feg-spelade. Vid sista loppet fick de följa med ner till startboxarna och se starten.. WOW! Joar kom genast på att han glömt kameran. De åker nog tillbaka på torsdag för foto opp. då de är tävlingar igen på dagen.

No comments:

Post a Comment