Wednesday, April 10, 2013

5:2 Fastan - Frukost, Lunch, eller Middag

Frukost tänkte jag är helt otroligt dåligt att slösa mina härliga 500kcal på frukost...

Mitt bästa val trodde jag var lunch men insåg redan vecka 2 att Middag är helt min grej. Fastan har lärt mig en hel del om vad hur jag fungerar i kroppen, vad jag klarar och inte. Själv har jag alltid trott att jag skulle svimma få sockerfall och liksom sluta funka efter några timmar på eftermiddagen om jag inte ätit ordentligt. Men nu känns det rent utav som en lättnad att man verkligen inte behöver äta alla målen utan att det är i mellanåt hälsosamt att göra en mat-paus. Ta en mat time-out några gånger i veckan ger inte bara en fin känsla av välmående utan även en ny känsla för vad god och bra mat är.
Middagen blir enklare, trevligare och så kan man ta lite längre tid på sig. Jag har valt att inte tänka på exakt vilka kalorier gröna grönsaker som broccoli, färsk spenat eller ruccola är. Däremot har jag bara lagat färsk kyckling, brynt i bitar med pesto och vitlök i lite sky över spenat, lite riven röd-, och vitkål. Mums - med apelsin som efterrätt.

No comments:

Post a Comment