Sunday, September 13, 2009

Prinsess tårta till Björn (oss)...


Vi åkte till IKEA hel familjen i lördags. Närmsta IKEA ligger is Charlotte, ner och inåt landet ungefär 2,5 timme och 170 km enkel resa. Vi kom på att sist vi var på IKEA var när Joar fyllde 17 då vi var i DC på Obama's Inaguration 1/20/09.
VI hade en trevlig tur i bilen dit och hem. BMW'n har nya däck sedan en månad sedan och då visade det sig att hjullagret i ena bak däcket var utslitet. Ja tydligen ska det bytas ut med, men ack vilken tyst och stabil bil det blev. Jag gillar verkligen att köra bil och det skadar inte att jag har min 323i, inte pur ung bevisligen men fasen vad den går.
I alla fall så fick vi lax och köttbullar samt en liten princess-bakelse och räkmacka innan vi åkte hem. Toby och Björn smälte när jag började på mitt vanliga maneer att scannra alla hyllor och fick ge mig efter att ha plockat ut nya påslakan till oss alla och en massa mat från delikatessbutiken. Joar var en trooper och gick med mig och valde, kanske mer var han en "usher" än ett smakråd.. man vet inte så noga. Tänk om man bodde is Charlotte, vicken lycka..?

Jag var med på invigningen av denna IKEA i februari i år. Vi som hade folkdräkt var välkomna att vara där som "statister" fick $100 och 4 matbiljetter. Helt klart värt resan både då och denna gång.

No comments:

Post a Comment