Saturday, September 12, 2009

12 september - Björn fyller 19!!


Dave, en svensk kompis amerikanska man, säger 'Grattis på födelsedagen' väldigt speciellt. Han liksom svänger ihop födelse lite för fort och dagen direkt efter så istället för fö_ödelse'dagen så blir det ett kortare fdelsedagen i helt fel takt och det låter så mysigt.
Björn föddes två dagar för tidigt. Vilken befrielse. Varje 12:e september tänker jag på min bubbla-känsla jag hade när jag kom hem igen från BB med honom, trots att jag bara varit borta 48 timmar var det som jag var i en annan värld. Plötsligt hade löven ändrat till tok-guldgult och föll av träden så man fick pulsa igenom dem när jag tog promenaden med vagnen och hundarna. Snabbt blev vagnen ram-sne' eftersom båda hundarna flitigt ville dra oss framåt. Man kan knappt fatta egentligen, att det är 19 år sedan. Läckert det är livet.

No comments:

Post a Comment