Tuesday, September 15, 2009

Dan Akroyd - what a twist


Hur tokigt som helst. Idag hade jag lunch med Karen, min första bästa kompis i USA. Hon som vi var nyinflyttade från Long Island, och vi träffades på ett "newcomers" möte vid en Lekpark. Vi bodde i samma radhus hyresområde och hon var då gift med en italienare. Det kändes så lätt att umgås med henne och hennes familj för de var lika unika som vi. Damerna i södern' för 15 år sedan var ju helt "WOW Sweden!! You guys have great banks (de tänker på Schweiz) and ohh does polarbears walk on the streets over there?" Det var lite tokigt att bara svara på tusen frågor och inte direkt lära känna andra.

Anyway - vi hade lunch.
Karen serverar på helgerna vid en italiensk bistro/restaurang. Vi tog lunch där och en av servitriserna börjar snacka om att Dan Akroyd kommer på lunch eller middag dit. jag undrar ju "Vad i Hela Världen ska han till Raleigh att göra.. av alla platser..?" Jo han ska introducera en vodka, Crystal Head, de tror att den heter "Skull" bara för att den ser ut som ett kranie... jag tror fortfarande att de är helt ute och cyklar. Puss-puss hejdå och åker hem.
Senare på dagen åker jag ut för att handla lite och tänkte det blir fint med lite vodka på laxen så jag piper förbi vår närmaste Sprit affär... (ABC Store) och gissa vem som sitter där och signerar sin Vodka - Dan Akroyd..!? HUH!!?? Jag ble lite perplex... Kollade att det var Ghostbuster -himself, jora. Tog ingen bild eller köpte hand dyra vodka...utan två små miniflaskor blev det.

No comments:

Post a Comment