Tuesday, February 23, 2010

OS - Odla talanger...

OS kommer och går, tycker jag. Oftast mer ointressant. men i år kan jag till min förvåning reglerna i skidskytte och förvånansvärt mycket om jaktstarter och tider om åkarna klarar sig fram till linjen innan tiden är ute. Undrar vad det beror på..? Är det för att det går så bra för svenskarna eller är det för att man blir en sanslöst hängiven TV-tittare och det inte finns annat på burken? Är det drömmen man inte fullbordade och genomlever med t ex Kalla som hade en farfar som körde henne till "skidloppet på byn" som hon vann. Men jag vann ju faktiskt min första skidtävling jag med, som 8-åring. Varför satsade inte jag på skidor..? Eller blev dansare som dem på "lets dance". Jag som dansade ju faktiskt med folkdanslaget i Ormsta i 4 år. Hade jag varit med och sjungit nu på "körslaget" om jag fått hjälp att utveckla rösten efter alla år i både skolans-, och Vallentuna kyrk-kören. Jag ryser ju varje gång jag hör eller är med och körar/sjunger. Älskar verkligen stämmor!

Man blir ju tokigt, nja inte riktigt men.. Vilken otroligt liten promille som egentligen fattar vad som måste göras eller gör något med en talang man har..?

No comments:

Post a Comment