Friday, May 22, 2009

Man äter vanligt mat och tänker i poäng/ planerar poäng för dagen

Iallafall så ser jag att systemet funkar. Det är ju inte att jag köper piller eller pulver utan som du går och snokar på "pensionärs-hyllan" bland nedsatta frukter och grönsaker. Hittar till min förvåning varje dag $1-påsar fyllda med mogna bananer, meloner, persikor, aprikoser, äpplen, jordgubbar, potatis och t o m bandade lök sorter... mm. Undrar om gubben i affärens grönsaksdisk ser mig snoka där och tycker att jag ska få lite mer än bara mogna bananer... vilket funkar fint till "banankakan" som du gett mig receptet på. Vet du hur mycket jag bakar..? Med två hungriga tonårssöner och make som har en metabolism som ingen skådat så kan de fika med fika bröd till dem varje dag... Så nu varje dag äter jag melon eller annan färsk frukt till gröten, ja melon är inte det bästa men oooo vad nyttigt. jag ska säga att jag bakar för att jag kan och för att allt i USA är så fyllt med socker att det inte är gott. Samtidigt finns det godare än svensk fikabröd? Jag vet att det kan kännas svårt att känna samma nationalism som vi/jag har. Man är ju utlandssvensk och ser och minns allt bra speciellt just nu i lite tuffare tider.

No comments:

Post a Comment